Om meddelandet "ett konto finns redan kopplat till denna epost" kommer upp vid registrering av ett konto till Studi innebär det att eposten redan används. Men om det inte syns på din skolas elevkonton så är kontot ej ännu kopplat till någon skola.

Detta kan du lösa på olika sätt. 

  1. Du ber att användaren loggar in på kontot ändå. Om eleven inte kan sitt lösenord så går det att få ett nytt via Studi.se/forgot-password
  2. Väl inne på sitt konto kan användaren ändra i sina inställningar som är uppe till höger på det lilla kugghjulet.
  3. Väl där måste användaren klicka på "skola och klass". 
  4. Där fyller användaren i vilken skola och eventuellt klass som kontot ska kopplas till. Tänk på att en skolas namn kan finnas i flera olika kommuner.
  5. Sist går du in på ditt lärarkonto och accepterar användaren till skolans licenser.

Om du ändå inte får det att fungera. 

  1. Klicka på pratbubblan och berätta för oss vilket konto som det gäller. 
  2. Vi behöver veta vilken epost som ska användas samt vilken skola och klass användaren ska tillhöra för att snabbast kunna hjälpa.
Hittade du svaret?